Tre månader

Förra veckan blev Tilde 3 månader, i onsdags närmare bestämt. Har sagt det förr och det tål att sägas igen. Det går aldelens för fort! Ni som ännu inte har barn och tycker denna mening blir uttjatad. Vänta ni bara.. En dag då kommer ni förstå. 
Från inlägget "1 månad" då jag senast uppdaterade här till nu då Tilde hunnit bli 3 månader har det hänt mycket i lilla damens utveckling. Ja mycket för övrigt också får jag väl påstå om än vi mest befinner oss i hemmet "lugna" vrå (hur lugn den nu kan kallas med oftas mellan 2-3 tvååringar som inte alltid håller sams och lika många småsyskon i åldrarna 4-20veckor med eller utan kolik besvär) mellan täta sjukhusbesök, vårdcentral besök och en och annan lekdejt på öf eller annan plats.

Tilde är iaf en fortsatt glad liten tjej som är allt annat än svår flörtad. Spelar ingen roll om det är någon från familjen, en nära vän eller rent av en främling på Coop, stora leendet bjuder hon alltid på. Dock har hon oturen att ha kolik så då främst kvällarna och nätterna har bestått av en hel del skrik och gråt. Då allt från fyra till tolv timmar i sträck. Varav extrem sömnbrist från min sida gjort att all den lilla återstående energi lagts på barnen och därav har mycket annat prioriterats bort pga brist på ork. (Har jag verkat off? Ja så är det!  Just nu mår jag inte helt hundra men får jag bara börja sova lite bättre så ska det kanske bli ordning på mig också)
Tilde föredrar numera att sitta upp i famnen alt stå. Varför ligga när man nu vet hur mycket annat spännande man kan kika på? Storebrorsan har ju så mycket spännande lekar på gång, och saker med både ljud och färg och ljus och hit och dit. Nä nu får mamma träna armarna för fullt för jag ska va med och se hälsar Tilde ;-)
Hon använder storlek 50 på kläder och enstaka i strl 56. Hon var i onsdags 4720g tung och 55,6cm lång, så fortfarande inte en allt för stor tjej.

Theo är som tidigare nämnt en mycket stolt storebror, kramarna och pussarna är forfarande många men ett och annat tjuvnyp kan han också dela ut så det gäller att ha ögonen öppna. För den där avundsjukan den kommer man trots allt inte ifrån blandat med lite härlig tvåårs trots. Tur att han är världens goaste och hans härliga kommentarer som han bjuder på dagarna i ända får en att skratta så att tårarna rinner.

Här kommer iaf lite blandade bilder från senaste tiden här hemma. 















NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?