Jordgubbs och mango pannacotta

Har under en tid haft turen att fått testa Dansukker multisocker via en buzzador kampanj. Att detta passade mig perfekt som älskar alla sötsaker och testa nya saker i köket, är ju det roligaste jag vet. Så för nån dag sedan gjorde jag en helt mjölkfri pannacotta som blev otroligt uppskattad här hemma - bland både mina stora och små gäster. Tänkte nu dela med mig av receptet så ni också får möjligheten att testa göra denna goda dessert.


Receptet:
1/4 l jordgubbar 
1/4 l mango
1 dl hallonsaft
1 dl vatten
1 dl Dansukker Gelésocker Multi

100 g vit choklad (för mjölkfritt alternativ rekommenderar jag Bonvita chokladkakor)
3 dl grädde (för mjölkfritt alt rekommenderar jag Carlshamn Luftig visp då denna går utmärkt att koka, och smaken blir densamma som om det vore med mjölk)
1 dl Dansukker Gelésocker Multi


Lägg hakade jordgubbar och mangobitar i botten på 4 glas. Koka upp saft, vatten och gelésocker multi. Fördela saften över bären och bären. Ställ i kylskåp för att stelna.

Lägg choklad, grädde och gelésocker multi i en kastrull och smält på svag värme. Låt därefter koka i 1/2 minut. Ställ åt sidan för att svalna.

Fördela därefter blandningen på jordgubbsmango gelén. Ställ pannacottan i kylskåp till serveringen.






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?