Den där egentiden..


Som många småbarns föräldrar vet så är den privata toastunden ett minne blott. Tror nog samtliga grannar sett mig sitta med byxorna nere, både i mörker och i fullbelysning. Alltså seriöst! Nästan iaf.. Det har såklart lilleman sett till. Spelar som ingen roll om man stänger dörren, den öppnas alltid på något höger, ett litet huvud tittar in. Lampan släcks eller tänds och dörren lämnas från att ha varit stängd, vid öppen! Tack för den du, och hej hej där ute-mittemot här sitter jag igen! Och som om det inte vore nog? Nä självklart brukar oftast dom värsta busen hittas på just i dessa ögonblick så att den redan sönder stressade modern får springa med byxorna halvt uppdragna, ofta med en bebis på ena armen, jagandes efter den för stunden vildaste pojke som på jorden kan finnas. 

 Innan byxorna är på plats, pojken är infångad så förundras jag över hur min kondition kan vara i så taskigt skick. Då jag då är mer död än levande med svetten rinnande, medan han är nog piggare än någonsin. Fördelen med dessa "pass" några gånger per dag är ju att betala ett dyrt gym är helt onödigt. Beror ju givetvis på anledningen till träningen, men är det vikten som man vill hålla i skick.. säger jag bara...  Skaffa barn, eller låna min toalett lite oftare. Så ska du få se att kilona kommer börja rasa. Inga andra metoder eller dieter kommer då att behövas ;-)








NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?