En månad

Här springer dagarna förbi, och Tilde har redan hunnit bli en månad gammal. Igår rättare sagt. Förundras vars tiden försvinner samtidigt över hur mycket vi hunnit med.

Lillan har haft en tuff start i livet, och får fortfarande besöka sjukhuset varannan eller dagligen för vikt och diverse undersökningar och prover. Inte nog med första 2 veckorna på barn4 så går hon inte upp vikt som hon ska så har därefter bara hunnit vara hemma några dagar innan vi blev inskrivna igen men då på barn2, sedan dess har hon i omgångar fått ha sond och vi har varit hemma på permissioner. Och sannolikheten att sonden nu åker in igen är stor. Att hon dessutom kräks en hel massa och inte alltid är så stor i aptiten gör inte saken bättre. Hon väger därför inte mer än 100g över sin födelsevikt vilket är som ni säker förstår för lite. Detta då trots att hon haft sond.
Så än är våra turer på sjukhuset inte slut, men tids nog kommer dom förhoppningsvis bli färre!
Tilde är annars världens snällaste och sötaste lilla tjej.

Storebror Theo är helt stormförtjust i sin lilla syster och helt otroligt duktig. Fortfarande är det bara massor av pussar, kramar och mys som gäller. Han vill gärna hålla. Och berättar stolt för alla han möter att han har en lillasyster. Att det skulle gå bra det visste jag! men att han skulle ta det så här bra det var bara i mina drömmar. Min fina lilla stor kille livar verkligen upp här hemma mitt i all oro som blir bland alla sjukhus besök som nu varit. Vad vore livet utan mina älskade barn !

Nu gäller det bara att själv komma på fötter också!






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?