Ljuvligt god mint choklad mousse


Denna mousse gjorde jag för några dagar sedan av Odense mörka mint chokladkaka. Och den blev precis lagom söt och helt ljuvligt god och fluffig.
Gillar du after eight är detta absolut en mousse jag tror du kommer älska!
 

Mörk mintchoklad mousse


100g ODENSE Mörk choklad Mint

50g ODENSE Mörk choklad 71%

1 ½ gelatinblad

3 dl vispgrädde

2 äggulor

 

1. Smält chokladen över ett vattenbad. 

2. Lägg gelatinbladen i kallt vatten.

3. Häll i ca 4-5 matskedar grädde i en kastrull krama ur gelatinet och låt gelatinet smälta i kastrulen tillsammans med grädden. Låt svalna en liten stund så moussen inte skär sig.

4. Vispa  resten av grädden med elvisp och rör ner äggulorna.

5. Blanda ner den smälta chokladen i den vispade grädden och tillsätt gelatinet.

6. Ställ in kylen och låt stelna i minst 2 timmar.

7. Rör om moussen och servera i ett fint glas eller skål, dekorera med ex Odense choklad spåner som jag gjorde.

 

Som jag tidigare nämnt är jag denna månad med i en buzzador kampanj för Odense, därav har jag nu möjlighet att prova nya produkter som jag tidigare inte provat, samt en del som jag inte så ofta har hemma! Känns verkligen super lyxigt ! Vad buzzador är och hur du själv blir en läser du här, då jag tycker att jag beskrev det så bra i just det inlägget.

 

 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?